Sofatech is jouw Managed Service Provider

Wat is MSP?

MSP is een alom bekende term in de IT wereld. Het staat voor Managed Service Provider. Een bedrijf dat andere organisaties helpt bij het beheren en onderhouden van hun IT en technische infrastructuur. Een dienstverlener. Door het strategisch meedenken en het IT-beleid op te maken, zorgen wij voor 3 belangrijk peilers, nl. continuïteit, efficiëntie en groei!

Bij Sofatech voegen we daarbovenop nog een tweede betekenis toe aan de afkorting MSP.

  • Enerzijds is het inderdaad ons doel andere bedrijven bij te staan en adviseren op IT vlak. Wij streven altijd naar het opzetten van een volwaardige IT strategie. Ons team brengt al onze tools en kennis samen en zet die ten dienste van een krachtig IT beleid bij de organisaties die een beroep op ons doen. Dit zorgt ervoor dat je als bedrijf verder kan investeren in de toekomst en groeien.
  • Anderzijds staat MSP bij ons ook voor Maintenance Service Plan. Om een goede Managed Service Provider te zijn, bieden wij onze bedrijven namelijk de keuze uit vier verschillende service plannen. Dit gaat om een langetermijnsamenwerking die hen zoveel mogelijk ontzorgt op IT-gebied. We lichten deze vier plannen hieronder verder toe.

 

Sofatech als Managed Service Provider

Bij Sofatech gaan we al jarenlang prat op het feit dat wij meedenken met de bedrijven die bij ons komen aankloppen. We leveren advies op maat en faciliteren groei. Wij ondersteunen bedrijven in hun IT vraagstuk en -zoektocht. Hoe? Door hen steeds de best passende technologische oplossing aan te bieden, zowel op hardware- als op software vlak. Als onafhankelijk MSP zijn we niet gebonden aan één oplossing of merk en kiezen we dus steeds de oplossing die het best aansluit bij jouw specifieke situatie.

Het is in dit kader dat we langdurige samenwerkingen prefereren via een Maintenance Service Plan. Een langetermijnstrategie - in de vorm van een IT beleidsplan - kan enkel succesvol zijn wanneer we een engagement aangaan op langere termijn, niet op basis van een eenmalige verkoopovereenkomst. Dit alles vertrekt steeds vanuit een audit of een vraagstuk. We brengen de huidige situatie in kaart en zetten daar een passende strategie tegenover.

De verschillende MSP contracten bij Sofatech

Wij bieden bedrijven vier mogelijke Maintenance Service Plan contracten aan, elk met een verschillend niveau van ondersteuning. We gaven ze stuk voor stuk een naam, zodat ze makkelijker te onderscheiden zijn;

  • Bas - het base contract
    Wij voorzien jouw systeem van een anti-virus- en monitoring software, zodat alles goed draait en problemen opgespoord worden. Heb je een probleem? Dan kunnen we vanop afstand ingrijpen.

  • Stan - het standard contract
    Deze overeenkomst voorziet daarbovenop ook in een ticket systeem waarmee problemen actief aangepakt worden. Bovendien voorzien we de nodige documentatie om jouw systemen vlot te laten draaien.

  • Vance - het advanced contract
    Je kan als bedrijf op beide oren slapen. Sofatech heeft jouw IT helemaal in handen. Wij gaan namelijk nog een stap verder en verzorgen de herconfiguratie van jouw systemen na problemen. We houden alles up-to-date, beheren jouw softwarelicenties, jouw connectiviteit en rapporteren op vaste basis over jouw IT. Bovendien voorzien we een actieve incidentele support.

  • Remi - het premium contract
    Dit is de meest complete samenwerking. Hierbij nemen wij jouw volledige IT, van a tot z, in handen. We verzorgen jouw systemen als waren het onze kinderen. We denken (pro) actief mee met jouw organisatie en zorgen dat alles wat te optimaliseren valt verbeterd wordt. Alles draait om een krachtige IT strategie en een bijhorend IT beleid. We zorgen voor functionele ondersteuning en personaliseren jouw installatie naar wens. Bovendien organiseren we periodiek on-site trainingen en interventies.

IT is een investering in de groei van jouw bedrijf, geen kost

Veel bedrijven in Vlaanderen zien IT nog als een noodzakelijke kostenpost. Eentje die je bovendien best zo laag mogelijk houdt. Niets is minder waar! IT zorgt dat jouw bedrijf vlot(ter) draait, groeit en dat jouw medewerkers met elkaar in contact staan. IT is een noodzaak en wie erin investeert zal zien dat het een katalysator voor groei zal zijn.

Met onze MSP contracten zorgen we voor de IT support en begeleiding die jij verkiest.

Wil jij meer weten over onze MSP contracten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Klanten getuigen

IRINA - Labophar (finance & operations manager)

Dankzij Exact Online werken we efficiënter. Door de cloudoplossing kunnen we al onze data (operationeel en financieel) snel raadplegen en structureren op de manier die wij willen....

lees meer

THIBAUT DELEERSNYDER - EHS (IT manager)

Wij zijn al jaren klant bij Sofatech en zijn zeer tevreden over de snelle-, efficiënte IT-dienstverlening. Sofatech heeft een jong-, down-to-earth- en toekomstgericht team dat ...

lees meer

BART CNUDDE - GMP (zaakvoerder)

“In 2008 heb ik GMP overgenomen. Ik ben voluit voor de groei van ons bedrijf gegaan en naarmate onze groei hebben we in 2012 beslist om, na 25 jaar samenwerking met onze ...

lees meer

DAVID STROBBE - Drukkerij Strobbe (zaakvoerder)

“Onze samenwerking met Sofatech is ongeveer een jaar geleden van start gegaan. Strobbe was dan net bezig met het voorbereiden van haar verhuisplannen voor 2017 en we hadden een I...

lees meer

ANN TRAEN - Vizi (boekhouding)

“Wij doen beroep op het softwarepakket Sage BOB50 via Sofatech, ook de hardware werd voor 2 van onze locaties verzorgd door Sofatech. Bij Sofatech zijn ze steeds proactie...

lees meer

Klantentevredenheid en je glimlach, dat telt

ICT mag geen zorg zijn binnen je bedrijf. Integendeel, het moet de drijvende kracht achter groei zijn en je werknemers het gevoel geven dat ze alle middelen ter beschikking hebben om efficiënt en doelgericht te werken. Die positieve attitude tegenover IT stralen we met een glimlach uit binnen je bedrijf.