De verkoop app in Odoo: alle voordelen en functies

Wat is Odoo ook alweer?

Odoo is één van Vlaanderens populairste en meest complete business-softwarepakketten.

Deze app is zo handig en gebruiksvriendelijk omdat het je een naadloze integratie garandeert  tussen alle verschillende applicaties. Daardoor gaat dit pakket verder dan de traditionele ERP-systemen. Zo integreert je webshop of website vlot en efficiënt met je inkopen, voorraad en financiën, maar ook met je marketingtools. Kortom: alle bedrijfsprocessen sluiten perfect bij elkaar aan.

Wat zijn de voordelen van de Odoo verkoop app?

De verkoop app biedt eenvoudige offertesoftware: een prachtige layout, ondertekenen met Odoo en online betalingen, de app heeft het allemaal! Wat zijn de voordelen van deze app?

  • Snellere verkoop dankzij elektronische handtekeningen Geef je klanten de mogelijkheid om je online offertes eenvoudig te bekijken en te ondertekenen – waar ze ook zijn.
  • Snel en efficiënt communiceren Je ontvangt persoonlijke waarschuwingen voor relevante activiteiten, je communiceert direct vanuit offertes via e-mail en verslagen van onderhandelingen worden automatisch bijbehouden.  
  • Maximaliseer winst De app stelt automatisch extra opties en accessoires voor, voegt afsluittriggers en kortingen toe. Ontwerp, implementeer en pas je prijsstrategie aan in een handomdraai. Op die manier vergroot je gemakkelijk je verkoopvolume.

Welke functies heeft de verkoop app van Odoo?

1.       Professionele offertes.

Je kan snel duidelijke en complete prijsopgaven sturen naar je potentiële klanten. Voeg gemakkelijk productomschrijvingen, afbeeldingen en extra informatie toe door simpelweg bouwblokken te slepen en te plaatsen

2.     Beheer je bestellingen en contracten

In enkele seconden zet je een offerte om in een verkoopsorder. Klanten kunnen dit zelf ook doen door Odoo Ondertekenen te gebruiken. Volg elke stap van een contract op de voet: facturatie, vernieuwing en upselling. Klanten krijgen online toegang tot hun offertes en verkooporders en kunnen zo in realtime de status van hun bestelling checken. Factureer bestelde of geleverde hoeveelheden op basis van tijd en materialen. De betalingsvoorwaarden kan je per klant of per factuur beheren

3.     Communicatie

Je volgt belangrijke offertes en bestellingen met 1 klik en krijgt steeds meldingen die gebaseerd zijn op relevante activiteiten. Maak e-mailsjablonen voor bepaalde producten en geef je klanten alle benodigde informatie en hulp. Alle e-mailgeschiedenis wordt automatisch aan de klant verbonden. Zo heb je alles snel weer bij de hand en verlopen onderhandelingen efficiënter.

4.     Productbeheer

Maak en configureer producten met verschillende opties en varianten zoals afmetingen, kleur en meer. Je kan leveringskosten berekenen op basis van verschillende variabelen, prijslijsten toevoegen op specifieke producten rekening houdend met de doelgroep, kortingen geven op eender welke offerteregel, enz…

5.      Rapportering

Via een KPI-dashboard hou je gemakkelijk toezicht op belangrijke informatie zoals totale gefactureerde bedragen, verkopen per land/verkoper/team, MRR, upgrades, … Je kiest zelf of je statistieken gebaseerd zijn op bestellingen, facturen of beide.

Kortom: Odoo bewijst eens te meer zijn veelzijdigheid en gemak!

Graag meer info? 

Laura weet er alles over en vertelt je graag nog meer.

Contacteer haar via laura.werbrouck@sofatech.be of via onze contactpagina

Klanten getuigen

IRINA - Labophar (finance & operations manager)

Dankzij Exact Online werken we efficiënter. Door de cloudoplossing kunnen we al onze data (operationeel en financieel) snel raadplegen en structureren op de manier die wij willen....

lees meer

THIBAUT DELEERSNYDER - EHS (IT manager)

Wij zijn al jaren klant bij Sofatech en zijn zeer tevreden over de snelle-, efficiënte IT-dienstverlening. Sofatech heeft een jong-, down-to-earth- en toekomstgericht team dat ...

lees meer

BART CNUDDE - GMP (zaakvoerder)

“In 2008 heb ik GMP overgenomen. Ik ben voluit voor de groei van ons bedrijf gegaan en naarmate onze groei hebben we in 2012 beslist om, na 25 jaar samenwerking met onze ...

lees meer

DAVID STROBBE - Drukkerij Strobbe (zaakvoerder)

“Onze samenwerking met Sofatech is ongeveer een jaar geleden van start gegaan. Strobbe was dan net bezig met het voorbereiden van haar verhuisplannen voor 2017 en we hadden een I...

lees meer

ANN TRAEN - Vizi (boekhouding)

“Wij doen beroep op het softwarepakket Sage BOB50 via Sofatech, ook de hardware werd voor 2 van onze locaties verzorgd door Sofatech. Bij Sofatech zijn ze steeds proactie...

lees meer

Klantentevredenheid en je glimlach, dat telt

ICT mag geen zorg zijn binnen je bedrijf. Integendeel, het moet de drijvende kracht achter groei zijn en je werknemers het gevoel geven dat ze alle middelen ter beschikking hebben om efficiënt en doelgericht te werken. Die positieve attitude tegenover IT stralen we met een glimlach uit binnen je bedrijf.